Fiat, Topolino modelinde yaptığı değişikliklerin ardından, şimdi de yeni Fiat 600e modelinin arka tamponundan İtalyan bayrağı renklerini kaldırıyor. Benzer bir tartışma, Milano olarak bilinen Alfa Romeo Junior modelinde de yaşanmıştı. Sorunun kaynağı, bu üç aracın İtalya dışında üretilmesi ancak İtalyan sembolleri veya isimleri taşıması.
İtalyan yasaları, ürünlerin İtalya’da üretilmiş gibi gösterilmesine karşı katı kurallar içeriyor. Polonya’da üretilen Fiat 600e, bu yasaya aykırı bir durum olarak değerlendirildi. Fiat, bu kararı alırken ürünün menşei konusunda “tam şeffaflık ve yanlış anlamaları önleme” amacı güttüğünü belirtiyor. Bu durum, ürünün kökenini yanlış beyan etmenin hukuki sonuçlarını vurguluyor.
Geçen hafta İtalya’nın mali polisi Guardia di Finanza, Livorno limanında İtalyan bayrağı taşıyan 130’dan fazla Fiat Topolino’ya el koydu. Topolino’nun üretimi Fas’ta gerçekleştiği için bayrağın kullanılması, aracın menşei hakkında yanlış bir izlenim oluşturuyordu.
Alfa Romeo Junior, üretimi İtalya dışında gerçekleştiği için Milano olan adını değiştirmek zorunda kaldı. Bu olaylar dizisi, Fiat’ın ana şirketi Stellantis’i İtalyan hükümeti tarafından yoğun bir incelemeye tabi tuttu. Şirket, araçlarını düşük maliyetli üretim yapan ülkelerde üretme yoluna gittikçe, İtalyan otantikliği konusundaki itibarı tehlikeye giriyor.
Fiat 600e, tek şarjla 400 km menzil sunan kompakt bir elektrikli crossover. DC hızlı şarj özelliği bulunan araç, 54 kWh batarya ve 156 beygir gücünde elektrik motoru ile donatılmış. İç mekanda 10.25 inç dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ve 7 inç dijital gösterge paneli bulunuyor.
Bu gelişmeler, Stellantis’in stratejik tercihlerinin yanı sıra İtalyan kimliği üzerindeki etkilerini de gözler önüne seriyor. İtalya dışında üretim yapmak maliyet avantajı sağlasa da, markanın kökenine olan bağlılığını ve tüketici algısını yeniden değerlendirmesi gerekiyor. Fiat 600e’nin tanıtımı, bu dengeyi nasıl koruyacakları konusunda önemli bir örnek teşkil ediyor.